28 Mart 2013 Perşembe




Katalog Tasarım Planlama ve Uygulama Süreci


Kataloglar ürün veya hizmetlerin tanıtım ve ayrıntılarına toplu bir biçimde yer verilen basılı materyallerdir. Sayfa sayısı, kağıt türü ve boyut olarak fazlaca çeşitlilik göstermektedir.
Katalog tasarım ve baskı süreci bir fima veya işletme için oldukça önemlidir. Potansiyel veya halihazırdaki müşterilerin katalogu incelerken aradığı ürün veya hizmet detaylarına kolayca ulaşabilmelidir. Bu nedenle kataloglarda kullanım kolaylığı açısından mutlaka bir indeks bulunmalıdır. İndeks sayfaları genelde firma tanıtımı ile birlikte ön kapak arkasında bulunur, fakat sayfa sayısı yeterli ise birinci veya sonuncu sayfalarda bulunması kullanım kolaylığı açısından rahatlık sağlar.
Katalog tasarım sürecinin bir diğer önemli noktası ise firma veya işletmenin tanıtım sayfasıdır. Tanıtım sayfasında firma veya işletmeye ait ürün ve hizmetleri gösteren fotoğraflar ve tanıtım yazısı bulunmalıdır. Ürün veya hizmetler ile ilgili sloganlar var ise kesinlikle tanıtım sayfasında bu sloganlara da yer verilmelidir.
Katalog tasarım ve baskı süreci oldukça iyi planlama gerektirmektedir. Ürün veya hizmet kategorileri detaylı bir biçimde belirtilmeli, ilgili fotoğraflar düzenli bir biçimde yerleştirilmelidir. Her tasarım öğesinde olduğu gibi sadelik ve kullanım kolaylığı ön planda tutulmalıdır.

KAYNAK : 
http://www.opsida.net/katalog-tasarim-planlama-ve-uygulama-sureci.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder