25 Mart 2013 Pazartesi


LOGO TANIMI : 
Bazı kurum ve kuruluşların, bazı etkinliklerin, ve bazı markaların kendilerini sadece bir isimle ifade etmeleri akılda kalıcılık açısından etkili olmayabilir. İşte bu akılda kalıcılığı sürekli tutmak ve görüldüğünde o markanın akla gelmesini sağlamak amacıyla oluşturulmuş sembole "LOGO" denir.(Örn: Coca Cola 'nın el yazısı tarzındaki logosu, Mc Donald's ın logosu)

KAYNAK : http://www.webmastersitesi.com/grafik-tasarim/69943-logo-nedir-iyi-bir-logo-nasil-olmalidir-dikkat-edilmesi-gereken-konular.htm
LOGO TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER :

  • Üç renkten fazla renk kullanmayın.
  • Gerçekten gerekli olmayan her şeyi atın.
  • Karakter büyük anneniz tarafından bile okunabilmeli
  • Logo algılanabilir olmalı.
  • Logo için benzersiz bir şekil yaratın.
  • Ailenizin ve arkadaşlarınızın logo hakkındaki görüşlerini umursamayın.
  • Logonuzu 3’den fazla kişi tarafından beğenildiğine emin olun..
  • Populer logolardan parçalar toplayarak bunların sizin orijinal işiniz olduğunu iddia etmeyin.
  • Hiçbir koşul altında klipart kullanmayın.
  • Logo siyah beyaz da hoş gözükmeli.
  • Logonun tersten de algılanabildiğine emin olun.
  • Logonun boyutu değiştiğinde de algılandığından emin olun.
  • If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
  • Güncel logo tasarımı trendlerini umursamayın. Bunun yerine her zaman kullanılabilecek bir logo tasarlayın.
  • Logoda özel efekt kullanmayın (örn; degrede, gölge, yansıma….).
  • Mümkünse logoyu bir karenin içine sığacak şekilde tasarlayın.
  • Karışık ayrıntılardan sakının
  • Logonun kullanılabileceği muhtemel ortam ve yerleri gözününde bulundurun.
  • Donuk ve ince yerine kalın ve güvenli olun.
  • Mükemmel bir logo tasarlamayacağınızı kabul edin.
  • Keskin (sharp) işler için keskin, yumuşak (smooth) işler için yumuşak çizgiler kullanın.
  • Logo sektörle ilişkili olmalı.
  • Resimden logo olmaz.
  • Müşterilerinizi sunumla şaşırtmalısınız
  • İkiden fazla yazı karakteri kullanmayın.
  • Logonun bütün parçaları sağa, sola, merkeze, yukarıya veya aşağıda hizalanmalıdır.
  • Logo tek parça gözükmeli.
  • Logoyu düşünmeden önce logoya kimlerin bakacağını düşünün.
  • Her zaman yenilik yerine işlevselliği seçin.
  • Marka ismi akılda kalıcıysa logo marka ismi olmalı.
  • Logo yansıtıldığında da anlaşılabilmeli.
  • Büyük şirketler bile küçük logolara ihtiyaç duyarlar.
  • Sadece logoyu kullanacak işletme değil, herkes logodan hoşlanmalı.
  • Hazırladığınız logoyu değişik biçimlerde deneyin. Daha fazla deneme daha iyiye yaklaştıracaktır.
  • Logo çeşitli zeminlerde uyumlu gözükmeli.
  • Logo kolaylıkla tarif edilebilmeli.
  • Logoda “tagline” kullanmayın.
  • Bilgisayarda çizmeden önce logoyu kağıt üzerinde çizin.
  • Tasarımın basit olmasına özen gösterin.
  • Dünya ve “swoosh” (nike logosu) sembolü kullanmayın.
  • Logo dikkati başka tarafa çekmemeli.
  • Sunumunda dürüst olmalı.
  • Logo görsel olarak orantılanmış olmalı
  • Parlak neon renklerden ve karanlık, donuk renklerden kaçının.
  • Logo yukarıdaki kurallardan hiç birisine ters düşmemeli.

KAYNAK : http://www.grafikerler.net/logo-tasariminda-dikkat-edilmesi-gerekenler-t68391.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder